Chow Kit Dulu Dan Kini

New Chow Kit

Chow Kit:

Pada suatu ketika dahulu tak ubah sebagai tempat "Gangster Jalanan" serta penempatan sarang pelacuran yang terbesar di bandar Kuala Lumpur, namun perubahan masa telah membawa Chow Kit ke arah new era yang semakin berkembang maju.

www.newchowkit.blogspot.com

Namun begitu bandar Chow Kit, kelihatan masih tak terkawal dari kebersihan terutama di antara lorong lorong seperti jalan Haji Taib keran peniaga masih lagi membuang sampah merata rata tempat dan tidak menggunakan peralatan yang disediakan. Walaupon ia adalah sebahagian lecil. 

Jika dilihat Chow Kit pada masa dahulu dan kini, boleh membanggakan walaupun masih ada lagi segelintir masyarakat tidak menjaga imej bandar Chow Kit seperti menjaga kebersihan alam sekitar,



Boleh dikatakan disini, mungkin bandar Chow Kit tidak terkawal dari segi kebersihan kerana terdapat ramai pendatang asing terutama dari Jawa, Aceh, Nepal, Myanmar.

Chow Kit harus berbangga akhir akhir ini kerana ia amat berbeza sekali jika dibandingkan dengan suatu ketika dahulu. Jika di Bukit Bintang menjadi maju kerana pendatang Arab telah membuka kedai kedai makan dan menjaga kebersihan, dan pada masa ini pendatang Arab atau dari Middle East telah meneroka Chow Kit, jelas kita boleh reka bentuk yang dibawakan mereka kelihatan menarik terutama di sepanjang jalan TAR KL dan Batu Road serta disepanjang Jalan Raja Laut.

Dengan pembinaan Masjid baru di Chow Kit juga telah mengubah keseluruhan kawasan tersebut dari sarang pelacuran dan pembuangan sampah semakin terkawal.


twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

No comments:

Post a Comment

Twitter Facebook Google Plus Instagram RSS Feed Email